Storytelling is hot. Storytelling is hot. Helemaal als het verhaal verteld wordt door jouw medewerkers, want dit is de toverformule voor geloofwaardige, authentieke en gevarieerde content. Het is dus heel slim om verschillende collega’s binnen je organisatie te vragen als ambassadeur voor je werkgeversmerk een blog te schrijven. De unieke content wordt geleverd en je kunt het ‘zo’ publiceren. Dacht je… Want die callcentermedewerker, controller of developer, die je vroeg een origineel blog voor je werkenbij-site te schrijven, is geen tekstschrijver. In het beste geval heeft je collega gevoel voor taal, maar logische opbouw of verbanden zijn vaak ver te zoeken. En dan hebben we het nog niet eens over de tone of voice, spelling en grammatica.
Laat je blogs voor je werkenbij-site redigeren
In de praktijk blijkt dat het publiceren van blogs door medewerkers toch nog best lastig en tijdrovend is. Tot je de copywriters van Voor Tekst inschakelt. Voorop staat dat we het blog dat geschreven is door jouw medewerkers in z’n waarde laten. Maar we zorgen wel voor dat speciale sausje:
- Prettig leesbaar. Dus een logische opbouw en gecheckt op spelling en grammatica.
- Voorzien van een lichte dosis SEO. Indien gewenst.
- Een tone of voice die past bij de werknemer én bij jouw werkgeversmerk.
- Soms zijn blogs te inhoudelijk voor de doelgroep: volgepropt met jargon of interne begrippen die de buitenwereld niet kent. Wij lezen het blog met de bril van de doelgroep op onze neus.
Ben je overtuigd en wil je blogs laten redigeren?
Bel ons via (0320) 722 992 of laat ons jou bellen.