Voor Tekst zet twee nieuwe arbeidsmarktcommunicatie-trainingen in de markt

Tekstbureau Voor Tekst heeft twee nieuwe schrijftrainingen ontwikkeld op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met de training ‘Webteksten voor je Werkenbij-site’ en de training ‘Webteksten voor je Recruitmentsite’ springt het tekstbureau in op de toenemende vraag in de wervingswereld.

Binnen recruitment wordt er van alles in het werk gesteld om talent te werven: de publicatie van vacatures op vacaturebanken, grootse online en offline wervingscampagnes, de inzet van social media… Alle clicks die worden gegenereerd komen vervolgens uit op één plek: de wervingssite. Die site ziet er meestal gelikt uit en de techniek werkt feilloos, maar de teksten laten nog wel eens te wensen over.

Totstandkoming
Initiatiefneemster en trainer Nicol Tadema vertelt: ‘Steeds vaker krijgen we vragen over de teksten voor wervingssites. Dat zijn de meest uiteenlopende vragen, bijvoorbeeld over de tone-of-voice of welke aanspreekvorm -je of u- kan worden gebruikt. Ook meer technische vragen, bijvoorbeeld over het optimaliseren voor zoekmachines komen geregeld voorbij.’ Op al deze én meer vragen wordt antwoord gegeven tijdens de nieuw ontwikkelde schrijftrainingen.

Twee trainingen
training webteksten werkenbijsite
training webteksten recruitmentsiteEr is gekozen voor het aanbieden van twee schrijftrainingen. Eén training spitst zich toe op het schrijven van webteksten voor werkenbij-sites, de tweede training is speciaal voor webteksten voor recruitmentsites. De basis van beide trainingen komt overeen, maar enkele trainingsthema’s worden specifiek toegespitst op de type wervingssite.

Initiatiefneemster en trainster Nicol Tadema vertelt hoe de keuze voor twee trainingen tot stand is gekomen: ‘De insteek en doelgroepen van een wervingssite voor een corporate en voor een bureau zijn totaal anders. Dit vraagt om een andere benadering en dus ook om net even andere trainingsonderwerpen.  Met de werkenbij-site wil een corporate veelal alleen talent werven voor de eigen organisatie. Dit betekent dat zij onder woorden moeten brengen waarom talent juist bij hen zou moeten komen werken. Door bureaus wordt de recruitmentsite juist ingezet om talent te werven voor meerdere organisaties. Tegelijkertijd is het voor de bureaus belangrijk om te verwoorden waarom een kandidaat juist via hun recruitmentbureau op vacatures zou moeten solliciteren, zeker wanneer de vacature ook bij de concurrent online staat.”

Voor wie, waar en wanneer
De training ‘Webteksten voor je werkenbij-site’ is bij uitstek geschikt voor wervingsprofessionals die nu bij of voor een corporate/werkgever werken en het schrijven van webteksten op hun to-do-lijstje hebben staan. De eerste training wordt georganiseerd op 29 november. De training ‘Webteksten voor je recruitmentsite’ die georganiseerd wordt op 24 januari is bedoeld voor wervingsprofessionals die werken bij een recruitmentclub, uitzendorganisatie of werving- en selectiebureau.

Zaanstraat-3-300x225Beide trainingen vinden plaats op het creatieve kantoor van Voor Tekst in Lelystad en starten om 10 uur en duren tot circa 15 uur. De kosten zijn € 395,- p.p., dit is inclusief koffie, thee en een verzorgde lunch. Als bonus ontvangt elke deelnemer ook het nog te verschijnen boek Werven met Woorden, een handleiding over vacatureteksten, geschreven door trainster Nicol Tadema.

Vroege boekers, vóór 15 oktober, ontvangen een korting van €50,-.

Voor meer informatie en/of aanmelden kan men contact opnemen via info@voortekst.nl of (0320) 722 992.


Over Voor Tekst

tekstbureau-arbeidsmarktcommunicatieVoor Tekst, opgericht in 2011, is het grootste tekstbureau voor arbeidsmarktcommunicatie in Nederland. Als meest gebruikte arbeidsmarktcommunicatiemiddel vormt de vacaturetekst een belangrijke pijler, maar ook voor websiteteksten, advertentieteksten, e-mailteksten of andere teksten kunnen werkgevers, intermediairs en jobmarketeers een beroep doen op het tekstbureau. Het twaalfkoppige team van Voor Tekst schrijft, adviseert en traint. Offline en online. Met authenticiteit en resultaat.