Brandchart.

Datadriven recruitment en arbeidsmarktcommunicatie wordt steeds meer onderdeel van het vak. Zonder inzicht in data is het maken van slimme keuzes gebaseerd op aannames.

Brandchart.

Datadriven recruitment en arbeidsmarktcommunicatie wordt steeds meer onderdeel van het vak. Zonder inzicht in data is het maken van slimme keuzes gebaseerd op aannames. Vanuit ons tekstbureau nemen we de Intelligence Tool en de Vacaturetekst Analyse Tool af met als doel nog betere trainingen, adviezen en teksten te kunnen leveren.

Brandchart biedt alle diensten die nodig zijn om het beste talent aan te trekken. Van arbeidsmarktonderzoek tot opleiding/training en diverse geavanceerde tooling.

Sandor Snoeren, directeur en oprichter van Brandchart ziet deze samenwerking als een mooie stap richting een slimmere recruitmentwereld: ‘Vanuit Brandchart kijken wij uit om de krachten met Voor Tekst te bundelen op vacaturetekst gebied en recruiters te ondersteunen in hun groei hierin.'

Nicol Tadema, directeur en oprichter van Voor Tekst zegt over de samenwerking: ‘Pas als je weet wát je doelgroep beweegt, kun je deze in beweging krijgen. De inzichten die Brandchart biedt, helpen onze copywriters en adviseurs arbeidsmarktcommunicatie om die beweging te realiseren.’




Vacaturetekst Analyse Tool van Brandchart

Het schrijven van een goede vacaturetekst is 1 ding, het blijven schrijven van een goede vacaturetekst is een ander ding. Met de Vacaturetekst Analyse Tool kun je op eenvoudige en efficiënte wijze de teksten toetsen op meer dan 25 complexe criteria en zo de inhoud van de training borgen. VTA is zowel in te zetten door de (recruitment) manager, arbeidsmarktcommunicatie als de recruiters die vacatureteksten schrijven. De VTA analyseert een vacaturetekst op onder andere zinslengte, gebruik van clichés en passief taalgebruik. Ook geeft het bijvoorbeeld inzicht in de communicatiestijl van de doelgroep en wordt in beeld gebracht of de tekst mannelijk of vrouwelijk geschreven is. Bij een score van >90 is er sprake van een sterke vacaturetekst. 


Doelgroep Intelligence van Brandchart

Doelgroepgericht schrijven gaat hand in hand met wervend schrijven. Zo staan we onder andere stil bij het afstemmen van de zinslengte op werk- en denkniveau en bij het benoemen van workdrivers dat de conversie met wel 3,5% kan verhogen. Ons credo: alleen als je weet wát de doelgroep beweegt, kun je de doelgroep bereiken. Daarom maken onze eigen copywriters ook gretig gebruik van Doelgroep Intelligence.