Case Alliander.

Het proces liep vlot en het contact was erg prettig.


Zo was het
“Alliander werkt aan de energie van vandaag én van morgen. En aan onze employer branding. De implementatie van een nieuw HR-systeem was begin 2019 een van onze belangrijkste agendapunten. In juli moest de overgang helemaal rond zijn. En als we dan toch gingen vernieuwen, dan was het optimaliseren van onze vacatureteksten natuurlijk bijna vanzelfsprekend. Die teksten waren inmiddels al weer een paar jaar oud, dus tijd voor een frisse wind. Voor Tekst was voor ons hét bureau om mee in zee te gaan.”
Dit was de vraag
“De opdracht die we gaven, was best flink. 150 vacatureteksten die herschreven moesten worden en 80 daarvan in een kort tijdsbestek. Niet alleen moesten onze teksten een moderner en frisser jasje krijgen, het ging ook nog eens om een behoorlijk aantal. Voor ons was het herschrijven van vacatureteksten een noodzakelijk kwaad, aangezien de doelgroepen en de arbeidsmarkt de laatste jaren flink veranderd zijn. Met een duidelijke wens om vacatureteksten meer gericht op de persoon te schrijven, ging de briefing de deur uit naar Voor Tekst. Toen we beiden op dezelfde lijn zaten, durfde ik het hele proces met een gerust hart los te laten. Ik heb er geen moment naar om hoeven kijken en dat voelt ontzettend fijn.”
Zo was de samenwerking
“We hebben de samenwerking met Voor Tekst als zeer positief ervaren. Er werd snel contact gelegd om het project te bespreken en de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Een mooie aftrap van een groot project. Toen het balletje eenmaal is gaan rollen, was er gedurende het project continu afstemming en heb ik de contactmomenten als erg waardevol ervaren. De korte tijd die voor het project stond, met een deadline van 3 weken, was geen enkel probleem. Sterker nog, alle teksten werden ruim voor de deadline aangeleverd. Daar waren we natuurlijk erg blij mee. Net als met de nieuwe, verfrissende tone of voice die we terugzagen.”
Dit was het resultaat
“Frisse teksten die passen bij de nieuwe uitstraling van Alliander, keurig op tijd in onze mailbox. Voor Tekst heeft hiermee een belangrijke bijdrage geleverd aan hoe we ons als werkgever willen profileren. Herkenbare vacatureteksten die allesbehalve standaard zijn. We zijn ervan overtuigd dat we met de huidige vacatures de doelgroep aanspreken die we graag bij Alliander zien.”
- Referentie van: Marnix de Groot
- Functie: innovation manager HR Tech
- Organisatie: Alliander
- Website: www.werkenbijalliander.com
- Projecten:
- ontwikkelen standaardtekstdelen voor template.
- herschrijven van 150 bestaande vacatureteksten, waarvan 80 binnen 3 weken.