Wij hebben het DoelgroepenDashboard, een initiatief van Jobdigger en iG!, in de arm genomen om nóg wervender vacatureteksten te kunnen schrijven. Juist nu er een war for talent gaande is, is het essentieel om de juiste verkoopargumenten in de strijd te gooien. Maar hoe weet je welke verkoopargumenten jij kunt inzetten om jouw droomkandidaat te bereiken en te bewegen?

Naast inzicht in de beweegmotieven vinden we in het DoelgroepenDashboard ontzettend veel meer doelgroepinformatie. Het enige dat wij hoeven te doen is het invullen van een functienaam, en binnen luttele seconden verschijnen er bergen actuele data over de doelgroep en de markt waarin men zich beweegt. Zelfs op ervarings-, branche- en regioniveau. Wat voor data zoal? Nou, wat niet, maar om je enigszins een beeld te geven, denk aan doelgroepdata omtrent de man-/vrouw-verhouding, het percentage actief-, latent- en niet-werkzoekenden, suggesties voor de functienaam, informatie over hobby’s en de gemiddelde leeftijd. Stuk voor stuk aspecten die wij feilloos kunnen doorvertalen in wervende teksten, die we dus echt op de het lijf van de betreffende doelgroep kunnen schrijven. Kortom: ideaal om de droomkandidaat te bereiken én in beweging te krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *