waarom bloggenOkay, bloggen kost tijd en aandacht maar levert je ook veel op! We hebben zes redenen waarom je zou bloggen voor je op een rij gezet.

 

 

bloggen 11. Blog omdat je wilt delen. Je passie, je mening, je kennis.

Als je doet wat je leuk vindt, wil je het van de daken schreeuwen. Als jouw product geweldig is, wil je dat iedereen dat weet. Als je alles weet van een bepaald onderwerp, wil je die kennis delen. Als je vindt dat jij gelijk hebt, mag iedereen het weten. Wat is dan een beter medium dan een blog?

2. Blog ombloggen 2 te laten zien wat je te bieden hebt.

Door te bloggen laat je mensen zien wat je in huis hebt. Dat kan die passie zijn, jouw visie en/of je kennis. Je kan namelijk wel van de daken schreeuwen hoe goed jij bent of hoe geweldig je product is, maar als je het verhaal erachter vertelt in een blog, geef je ook echt inhoud aan je boodschap.

bloggen 33. Blog omdat bloggen je een goede positie geeft.

Google is gek op bloggers. En Google beloont je blogs met pluspunten als je:

  • met regelmaat een nieuw blog publiceert (eens per week/eens per twee weken). Elk blog wordt namelijk gezien als nieuwe én meer content en daar smult Google van.
  • je blogs voorziet van de juiste (dosis) zoekwoordcombinaties.

bloggen 44. Blog omdat je met je blogs top-of-mind blijft.

Niet alleen Google wordt blij als je regelmatig een nieuw blog deelt. Ook je doelgroep ziet jouw (bedrijfs)naam met regelmaat voorbij komen wanneer je je blog deelt via social media.

bloggen 55. Blog omdat bloggen niet moeilijk is én best leuk is.

Okay, je moet misschien even over een drempel heen, maar geloof me: bloggen over jouw passie, product of visie is echt niet zo moeilijk of tijdrovend als het lijkt. Helemaal als je deze tien blogtips nog even doorneemt.

bloggen 66. Blog omdat het gratis is.

Als je zelf blogt, kost het je geen geld, maar hooguit tijd en aandacht. En des te vaker je blogt, des te makkelijker het je afgaat. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om het schrijven van je blogs uit te besteden of je blog te laten redigeren. De hamvraag is dan vooral: wat is de toegevoegde waarde van bloggen jou waard?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *