email template laten schrijvenIn onze eerste nieuwsbrief (2013) refereerden we aan de loodgieter met een lekkende kraan thuis en de bakker die geen brood in huis heeft. Zo was er dus ook twee jaar lang ook een tekstbureau zonder nieuwsbrief. ‘Was’ is verleden tijd en ‘zonder’ is nu mét. Net als veel onze klanten genieten ook wij van de volgende voordelen die het versturen van een nieuwsbrief oplevert.

1. Top-of-mind bij je doelgroep

Natuurlijk wil je dat de ontvanger van je nieuwsbrief deze nieuwsbrief ook opent, lees, doorklikt en over gaat tot actie. Een goede onderwerpregel, en pakkende intro is dan het begin. Direct gevolgd door goede content.
Maar wist je dat zelfs als de nieuwsbrief niet wordt geopend , het regelmatig versturen van een nieuwsbrief zorgt voor top-of-mind awareness bij je doelgroep?

2. Snel schakelen / inspelen op de actualiteit
Nieuwe ontwikkelingen? Een leuke actie? Nieuwe producten/dienstverlening? Spoed vacatures? Met een nieuwsbrief kun je altijd snel schakelen. Want een nieuwsbrief is tot het moment vlak voor verzending nog aan te passen. En een nieuwsbrief is zó gemaakt.

3. Minimale kosten
Het maken van een nieuwsbrief kost vooral tijd. Toch als de basis (het template) voor de nieuwsbrief eenmaal staat, is het verzenden van alle volgende nieuwsbrieven snel gedaan. Dat weegt niet op tegen de kosten die bijvoorbeeld drukwerk en porto met zich mee brengen. Er zijn goede online softwarepakketen waar het versturen van een nieuwsbrief (of mailing) gratis en eenvoudig is (denk bijvoorbeeld aan MailChimp en de nieuwsmanager in OTYS). Doordat we ervaring hebben met zowel MailChimp als OTYS kunnen we ook (deels) het operationele stuk uit je handen nemen.

4. Direct een grote groep mensen bereiken
Met een nieuwsbrief bereik je rechtstreeks een groep ontvangers. De omvang van de groep is afhankelijk van wie je kunt e-mailen. Het is mogelijk om de nieuwsbrief te versturen aan je actuele klanten / kandidaten (zie ook dit duidelijke artikel van Arag). De mailgroep kun je eenvoudig uitbreiden door een aanmeldoptie voor nieuwsbrieven op je website toe te voegen en hieraante refereren via bijvoorbeeld social media.

5. Zichtbaar resultaat
Hoeveel procent opent de nieuwsbrief? En wié opent de nieuwsbrief? Vanaf welke locatie wordt de nieuwsbrief geopend? Op welk moment wordt de nieuwsbrief gelezen? Op welke links wordt er geklikt? Welk effect heeft de nieuwsbrief  op de websitebezoeken? De kortetermijnresultaten van een nieuwsbrief zijn direct inzichtelijk. En dan hebben we het nog niet eens over het langetermijnresultaat die een nieuwsbrief realiseert!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *